harm-ria-vietnam.reismee.nl

Van Na Trang naar Phan Thiet

Vanochtend opgestaan om 05:30 ! Na het ontbijt rijden we vlak langs zee verder naar het zuiden, deze weg ligt er nog maar een paar jaar. We rijden over een oude Amerikaanse basis, er staan nog wat overblijfselen. We komen nu door een armoediger en minder druk gedeelte van Vietnam. De huizen hebben minder etages, het aantal etages van een huis bepaalt min of meer de rijkdom. Uiteindelijk zien we huisjes met nog slechts één bouwlaag en een dak van golfplaten. De omgeving veranderd ook, de grond is hier duidelijk minder vruchtbaar, de rijstvelden maken plaats voor meer een duinlandschap met geel zand. Af en toe zien we nu cactusplanten. De vegetatie is een stuk minder en de bomen zijn veel lager. Onderweg stoppen we een aantal keren bij een landschap van alleen maar duinen. We komen langs Cashew noot bomen, de gids verteld ons dat onderaan de vrucht, één cashew noot groeit, dat is dan ook de reden waarom cashew noten prijzig zijn. Overigens kun je de cashew noot alleen na gebrand te zijn eten, eet je ze ongebrand dat kan dat met de dood aflopen. We komen rond 13:00 uur aan op ons nieuw verblijf voor twee nachten. Het is een resort pal aan zee met zwembad. We hebben vanmiddag en morgen de gehele dag morgen ter vrije besteding. Zoeven al in zee gezwommen, ik heb respect voor de krachtige golven.