harm-ria-vietnam.reismee.nl

Van Quh Nhon naar Nha Trang (Benidorm van Vietnam)

We hebben vandaag tot rond het middaguur gereden, onderweg hebben we nog een bamboe bootjes makerij bezocht. Bij aankomst in Natrang hebben we de tempel Po Nagar bezocht. Dit is een bouwwerk -gebouwd op een heuvel- van het Champa rijk, ongeveer gebouwd rond 700. Het is een zeer toeristisch trekpleister. De bouwwijze van de tempel doet ons denken aan tempels die we al eens in Indonesië hebben gezien. En dat kan kloppen want de Champa's zouden afkomstig zijn van Java, Indonesië. Vervolgens hebben we met de gehele groep geluncht, het is alsof het eten steeds lekkerder wordt, nu eens geen kleffe witte rijst maar gebakken rijst, groente, kipfilet met een zoet sausje, vooraf hadden we tomatensoep. Na de lunch zijn we naar de haven gereden en met een boot naar een eilandje in zee gevaren. Alle bewoners op het eilandje leven van de visserij. Rond het eilandje lag het dan ook vol met vissersboten. Er wordt s'nachts gevist, tegen de ochtend komen de vissers terug op het eilandje. Het eilandje is autovrij, er rijden wel scooters. We zijn verbaasd over het grote aantal kinderen op de twee (basis en voortgezet) scholen die het eilandje telt. We varen terug naar de haven van Nha Trang en zijn rond 16:00 bij ons volgend hotel. Nha Trang ligt aan een lange boulevard, deze lange boulevard wordt wel het Benidorm van Vietnam genoemd. Hier komen heel veel toeristen uit Rusland en China. De boulevard is in beginsel gebouwd door de Franse kolonisten, de boulevard heeft nog een aantal monumentale gebouwen uit die tijd, zoals de "Opera". Vanavond gaan we met de gehele groep barbecueën bij de locals zoals onze gids dat noemt.

Rennie

Wat eten jullie zoal. Rijst met kip of Kip met rijst.

Harm de Kleine

Dat lees je toch, eten jullie niet het hele jaar door alleen maar aardappels?