harm-ria-vietnam.reismee.nl

Verblijf in Hoi An (1)

Heerlijk uitgeslapen vanochtend, Ria gaat vanmiddag vanaf 16:00 met nog een aantal deelnemers uit de groep een les, Vietnamees koken volgen, in een restaurant in het stadje. Ik zie dat niet zo zitten en heb daardoor de gehele dag ter vrije besteding. Vanochtend eerst heerlijk gezwommen in het hotel zwembad. Tegen twaalven zijn Ria en ik naar het toeristisch stadje gewandeld. Hoi An heeft een hele oude autovrije binnenstad met veel water en een aantal bruggen. Het is super toeristisch, vergelijk het met "ons" Venetië. We hebben in een van de vele restaurantjes een broodje ge-eten. Het is drukkend warm, ongeveer 29 oC, maar dan wel met een hele hoge luchtvochtigheid.
Daarom heb ik direct na het uitstapje naar het stadje het zwembad maar weer opgezocht. Ria en de rest van de kookgroep werden per taxi bij het hotel opgepikt. Ik ben met een van de beschikbare hotel fietsen naar het strand gefietst, toch nog wel een afstand van ongeveer 5 kilometer. En dan ben je ineens deelnemer van het hectische verkeer hier. Men toetert voortdurend om aan toegeven (waarschuwen) dat er een gemotoriseerd voertuig aan komt, dat gaat echt de gehele dag door. Men stop hier niet voor een zebra, je moet gewoon de weg oplopen en oogcontact zoeken en dan stoppen ze wel. Ik heb hier haast nog nooit iemand boos gezien in het verkeer, dat heb je bij ons dan weer wel. Op weg naar het strand rijd ik langs rijstvelden met hier en daar een waterbuffel in het veld. Ik passeer ook een rivier, die heb je hier heel veel, Vietnam is een zeer waterrijk land. Bij het strand is een toegang waar een politiefunctionaris in een hokje midden op de weg een en ander in de gaten houdt, ik mag niet met de fiets helemaal naar het strand. Even voor het strand kan ik de fiets stallen voor 10.000 Vietnamese dong ( € 0,40). Op het strand, staan strandtenten, een flinke slag groter dan bij ons. Als ik terug kom bij het hotel is het al donker. Vervolgens ben ik naar het oude centrum gelopen om Ria weer op te halen. Ze waren nog lang niet klaar, ik heb me onder in de kroeg vermaakt met een lekker koel Saigon biertje.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!