harm-ria-vietnam.reismee.nl

Van Ninh Bun naar Thu Tuy

We hebben vanochtend eerst een tempel bezocht, het is een overblijfsel van de vroegere hoofdstad van Vietnam in de keizertijd, dat was vanaf de 11e eeuw na meer dan 1000 jaar Chinese overheersing. Daarna hebben we in diezelfde omgeving een fietstocht gemaakt met de gehele groep. Dit ging door deels door een dorp en een stukje natuurgebied met de al eerder genoemde kleine bergen. Je krijgt op deze wijze een goede indruk van het dagelijkse leven van de Vietnamezen. Het is al met al erg rommelig, er ligt redelijk veel vuil bij de straat. Veel Vietnamese families bieden wel iets te koop aan. De huizen zijn bijzonder, smal, diep en hoog, altijd wel drie bouwlagen. De zij muren hebben geen ramen. Het schijnt dat alleen smalle kavels gekocht kunnen worden, doordat er in de zijmuren geen ramen zitten kan er direct aan de bestaande woning een nieuwe woning gebouwd worden, heel vaak is de naastgelegen kavel gereserveerd voor kinderen van een familie. Ouders hebben hier de plicht er voor te zorgen dat hun kinderen een woning krijgen. De middag is gebruikt om verder naar het zuiden te rijden. We overnachten in het Saigon Kimlien hotel in Thu Thuy, We zijn hier de enige gasten in dit groot hotel, het vakantie seizoen loopt hier van april tot en met september, het ligt vlak aan zee.