harm-ria-vietnam.reismee.nl

Hanoi aankomst

Gisteren zijn zijn we rond 11:00 plaatselijke tijd aangekomen op de luchthaven van Hanoi. Al tijdens de overstap in HongKong ontmoetten we al enige mede reisgenoten. Na de bagage claim hebben we de reisleider opgezocht, herkenbaar aan het Fox logo. De luchthaven ligt enige kilometers buiten Hanoi, nadat we over de Rode rivier zijn gereden bereikten we al gauw het centrum. Om even over 12:00 hebben we ingecheckt in ons Hotel: Hoabinhotel vrijwel in het centrum van Hanoi. Tot 14:00 uur hadden we de tijd om ons even op te knappen, daarna gingen we al met de groep een aantal dingen bekijken: cycletour door de binnenstad en naar een waterpoppentheater,
In de binnenstad van Hanoi is het een mierennest van auto's, bussen en vooral scooters. Er is in Hanoi geen metro, al het verkeer in deze miljoenenstad gaat dus over de weg. De hele dag wordt er getoeterd, maar niemand wordt kwaad, we zijn we verbaasd dat er zo weinig auto's met deuken zijn. Bij het oversteken van de weg loop je gewoon langzaam de weg op, men stopt dan wel.We hadden 's avonds het gezamenlijk welkomstdiner, wat waren we blij dat we tegen 21:00 uur op bed konden